§ 7 Prawo konsumenta do odstąpienia
od umowy
- Jeżeli Klient jest
Konsumentem, wówczas na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o
prawach konsumenta przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zgodnie
z poniższymi postanowieniami. Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą, nie
przysługuje mu ww. prawo odstąpienia od umowy i poniższych postanowień nie
stosuje się.
- Konsument może odstąpić od Umowy
Sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania
Towaru. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o
odstąpieniu przed jego upływem. Konsument może wykorzystać w tym celu
formularz odstąpienia stanowiący załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014
roku o prawach konsumentów.
- Sprzedawca wysyła Konsumentowi
niezwłocznie potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
Sprzedaży na adres e-mail wskazany przez Konsumenta.
- Zwracany Towar powinien zostać
wysłany przez Konsumenta na adres: Krzysztof Frasik Hurtownia „Krakus”, ul. Jagiellońska 41, 32-040
Ochojno.
- Koszty zwrotu Towaru ponosi
Konsument.
- W razie skutecznego wykonania
prawa odstąpienia umowę uważa się za niezawartą, a Konsument jest wolny od
wszelkich zobowiązań. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie
wartości zakupionego Towaru będące wynikiem korzystania z Towaru w sposób
wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towaru.
- Zwrot Towaru powinien nastąpić
niezwłocznie wraz z wysłaniem oświadczenia o odstąpieniu albo oddzielnie –
nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia wysłania przez Konsumenta
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Zwrot Towaru za pomocą
przesyłki za pobraniem nie będzie akceptowany - przesyłki takie nie będą
odbierane, w związku z czym Towar uznaje się za niezwrócony.
- W razie odstąpienia przez
Konsumenta od Umowy Sprzedaży, Sprzedający ma obowiązek zwrócić Konsumentowi
zapłaconą cenę Towaru oraz koszty najtańszej przesyłki oferowanej przez
Sprzedawcę, bez względu na to, jaki rodzaj przesyłki wybrał Konsument. W
przypadku, gdy Konsument nie płacił za przesyłkę, nie ma obowiązku zwrotu
jej kosztów.
- Sprzedawca może wstrzymać się
ze zwrotem ceny Towaru do chwili otrzymania od Konsumenta zwrotu Towaru.
- Zwrot uiszczonej przez
Konsumenta ceny Towaru wraz z kosztami jego przesyłki zostanie dokonany
przez Sprzedawcę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Zwrot
dokonany zostanie przy użyciu takiej samej formy płatności, jakiej użył
Konsument.
- Jeżeli Konsument zapłacił za
towar przelewem bankowym, wówczas zwrot nastąpi na rachunek bankowy,
wskazany przez niego w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, o
ile Konsument wskazał taki rachunek; w przypadku, gdy Konsument nie
wskazał numeru rachunku bankowego w oświadczeniu o odstąpieniu, wówczas
zwrot nastąpi na rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność za
zamówione Towary.
- Jeżeli Konsument zapłacił za Towar
przy odbiorze przesyłki, wówczas zwrot nastąpi na rachunek bankowy
wskazany przez niego w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
Jeżeli Konsument nie wskazał rachunku bankowego, Sprzedawca wyśle do
Konsumenta na podany przez niego adres e-mail prośbę o przesłanie numeru
rachunku bankowego, na który powinien nastąpić zwrot lub skontaktuje się z
Konsumentem w tej sprawie telefonicznie.
§ 8 Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązany jest
dostarczyć Towar wolny od wad.
- W przypadku, gdy Klient jest
Konsumentem, wówczas do Umowy Sprzedaży stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego
o sprzedaży Konsumentowi. Reklamacje i roszczenia z tytułu wad Towaru
powinny być zgłaszane zgodnie z tymi przepisami.
- Za wady Towaru sprzedanego
Konsumentowi Sprzedawca odpowiada, jeżeli wada została stwierdzona przed
upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Konsumentowi.
- Jeżeli sprzedany Towar ma
wady, wówczas Konsument może składając reklamację:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu
ceny albo jeżeli wada jest istotna, o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że
Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni
rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była
już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił
zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady;
b) zamiast zaproponowanego przez
Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast
wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności
z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad,
rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
5. Reklamacje należy składać pisemnie
na adres: Krzysztof Frasik Hurtownia „Krakus”,
ul. Jagiellońska 41,
32-040 Ochojno.
- Składając reklamację należy
opisać wadę Towaru i wypełnić formularz reklamacyjny dostępny do pobrania
na stronie internetowej. Na żądanie Sprzedawcy Towar musi zostać przesłany
z powrotem wraz z reklamacją na adres wskazany powyżej, jeżeli jest to
niezbędne dla wyjaśnienia sprawy. Koszt przesyłki ponosi Konsument.
Przesłanie Towaru przez Konsumenta za pobraniem nie będzie akceptowane.
- Sprzedawca, najpóźniej w ciągu
14 dni od daty otrzymania reklamacji, ustosunkuje się do złożonej
reklamacji i poinformuje Konsumenta o dalszym postępowaniu. Jeżeli Konsument
zażądał wymiany Towaru lub usunięcia wady, albo złożył oświadczenie o
obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a
Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Konsument uprawniony jest do
zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia
zaistniałego sporu.
- Konsument może uzyskać
bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu korzystając także z
bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich).
- Jeżeli Klient jest
Przedsiębiorcą, wówczas postanowień ust. 1-9 niniejszego paragrafu nie
stosuje się. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne
Towaru zakupionego przez Przedsiębiorcę jest wyłączona. Sprzedawane Towary
posiadają gwarancję jakości producenta, w przypadku opon z grupy Goodyear,
Continental, Michelin – 5 lat od daty sprzedaży opon, w przypadku innych
opon – 1 rok. Przedsiębiorca ewentualną reklamację kieruje do producenta
Towaru za pośrednictwem Sprzedawcy. Gwarancja zazwyczaj nie obejmuje:
a) opon zużytych
b) opon naprawianych
c) opon z nacinanym czołem bieżnika
d) opon bieżnikowanych poza ich
producentem
e) uszkodzeń mechanicznych
f) opon z nieczytelnym lub uszkodzonym
numerem DOT, numerem fabrycznym lub datą produkcji
g) opon, które nie posiadają
europejskiej homologacji
h) opon uszkodzonych z powodu
przeciążenia
i) opon nieprawidłowo użytkowanych i
przechowywanych.
11. Opony należy przechowywać zawsze
czyste, w miejscu suchym, ciemnym i chłodnym, chroniąc je przed działaniem
ozonu, substancji żrących lub ropopochodnych. Opony zamontowane na obręczach
przechowuje się zawieszone na hakach lub ułożone płasko jedno koło na drugim
(maksymalnie 4 koła). Opony bez obręczy przechowuje się w pozycji pionowej
(stojącej). W obydwu w/w przypadkach należy zmieniać pozycję co 4 tygodnie żeby
uniknąć trwałych deformacji.